Monday, January 07, 2008

این چند وقت که من از سر کار اومدم بیرون دنبال این بودم که واقعا یک تحقیق درست وحسابی رو شروع کنم تا استاد عزیز الگوریتمم یک موضوع بهم پیشنهاد کرد:رهیافت حل مسائل در رشته های دیگر
کلی با مریم ذوق زدیم.رفتیم دنبالش اما استاد گفت بعد یک بار تحقیق گفت ذهنتون الان خیلی درگیر امتحانهاست بذارین بعد امتحانا.ما هم گذاشتیم.اما چند روز پیش که به فرشادی عزیزم گفتم بهم دوباره کلی انرژی داد و گفت منم کلی دربارش تحقیق کردم وقرار شد بعد امتحانا کمکمون کنه..می خوام از این به بعد موضوعاتی که توی تحقیقم یاد می گیرم اینجا بذارم.مطمئنم اینقدر جذاب هست که حداقل یکبار همه بخوننش.امروز یک بحث جدیدی رو توهمین زمینه بهم پیشنهاد داد و چند کتاب خوب توی این زمینه بهم معرفی کرد
triz :مخفف يا سرواژه Theory of Inventive Problem Solving به معناي تئوري حل مساله به روش ابداعي و TRIZ نيز سرواژه عبارت Teoriya Resheniya Izobreatatelskikh Zadatch در زبان روسي است. توسعه TRIZ از سال 1946 توسط گنريش آلتشولر (Genrish Altshuller) و همكارانش در شوروي سابق
آغاز شد و در حال حاضر نيز در بسياري از نقاط دنيا در حال فراگيري، به‌كارگيري و توسعه است
C:\Users\farnaz\Documents\triz\موسسه مطالعات نوآوري و فناوري ايران.mht.

No comments: